A Dacia története

DACIA: A MÁRKA, AMELY KÉTSZER IS MEGSZÜLETETT
A Dacia 1966-ban, Romániában született meg, azzal az egyértelmű céllal, hogy modern, gazdaságos és megbízható családi autókat készítsen a helyi piac számára. A Dacia név a „Dacie” ősi római szóból származik, ami akkoriban a mai Románia területét jelentette. Fontos szerepet játszott a márka további történetében, hogy ebben az évben licensz szerződést írt alá a Renault vállalattal.
A Dacia márkát a Renault 1999-ben felvásárolta, ami stratégiai jelentőségű lépés volt. A minőség terén igazi áttörés volt tapasztalható, ezzel a Dacia márka a Groupe Renault márkája lett.
A LOGAN BEVEZETÉSE, 2004-BEN...
... a márka újjászületését jelentette. A Logan egy modern és robusztus kialakítású családi szedán, amelyet eredetileg a fejlődő piacokra szántak, és az ára verhetetlen volt: mindössze 5000 €. Ez a modell forradalmat jelentett az autópiacon, és zajos kereskedelmi sikert aratott többek között Nyugat-Európában is, ahol a Logan 2005-ben jelent meg. Ezt követően 2006-ban mutatkozott be a tágas Logan MCV kombi, 2007-ben pedig a praktikus Logan Van, amelyek további sikereket értek el a kategóriájukban.
A SANDERO BEVEZETÉSE, 2008-BAN...
A Sandero a Dacia második legjelentősebb bevezetése. Ez volt egyben a márka legnagyobb kereskedelmi sikere is. A jármű számtalan előnyének köszönhetően – tágas méretek, praktikus és sokoldalú kialakítás, megfizethető ár – a Sandero Európa legkeresettebb modelljévé vált a magánszemélyek körében.
A DUSTER BEVEZETÉSE, 2010-BEN...
A Duster modellen keresztül a Dacia újból forradalmasította a járműipar hagyományos szempontjait. A Duster nem csupán a legkedvezőbb árú SUV, hanem egy vonzó jármű is egyben, amely bármilyen akadályt sikeresen képes leküzdeni. A kereskedelmi siker ezúttal sem maradt el.
2011-BEN TÖBB, MINT 340 000 ÚJ ÜGYFÉL EGYETLEN ÉV ALATT
Romániában a Pitesti-i üzem teljes kapacitással működött. A Pitestiben található történelmi üzem mellé erősítésként megnyílt a Somaca-i üzem Marokkóban.
2012-BEN EGY ÚJ ÜZEM MEGNYITÁSA TANGER VÁROSÁBAN
A Dacia választéka előbb az 5 és 7 férőhelyes családi egyterű Lodgy, majd az egyterű kombi Dokker és a Dokker Van kisfurgon megjelenésével vált egyre szélesebbé.
2021-BEN A SIKERTÖRTÉNETNEK MÉG NINCS VÉGE
Napjainkban a Dacia márka 44 európai és mediterrán országban van jelen, és több mint 7 millió ügyféllel rendelkezik. És ennek a történetnek még közel sincs vége. Hiszen egy újabb forradalmi újításnak lehetünk most is tanúi: a Spring kis méretű elektromos autó, amely még több ember számára teszi elérhetővé az elektromos technológiát.
BIGSTER KONCEPCIÓAUTÓ
A Dacia koncepcióautója a márkához illően tágas és robosztus: a felfedezetlen utak meghódítására készült. Egy 4,6 méter hosszú SUV, amely csak és kizárólag a szükséges felszereltséget tartalmazza: a Bigster arra törekszik, hogy elérhetőbbé tegye a C-szegmenst a nagyközönség számára, mivel a vásárlók egy nagyobb és sokoldalúbb autót választhatnak kedvező áron.     
A JOGGER BEVEZETÉSE 2022-ben...
...újabb meglepetést okozott: a kombik hosszúsága, az egyterűek tágassága és az SUV-k robusztus stílusa a Joggerben, egy 5 vagy 7 üléses családi autóban egyesül. A sokoldalú, elegáns és megfizethető Jogger tökéletesen megtestesíti a Dacia szellemiségét, amit a magyar vásárlók körében elért népszerűség is bizonyít.
DACIA MÁRKAARCULAT
A Dacia a idő előrehaladtával folyamatosan fejlődik, hogy jobban megfeleljen az Ön elvárásainak. Miután modernizáltuk teljes kínálatunkat, új fejezetet nyitunk a márkaarculatunk fejlesztésében is, amelyet korszerűbbé és magabiztosabbá teszünk. 

A márkánk új megjelenése, amelyet először a kommunikációnkban mutattunk be, hamarosan fizikailag is láthatóvá válik minden autónkon és a márkakereskedéseink különböző részein. 

Szeretne többet megtudni a Daciáról?

Dacia – värderingar
A Dacia filozófiája
Dacia Franciaországban
A Dacia márka
Dacia - Események
A Dacia hírei