Dacia hibrid technológia

Hozza ki a legjobbat mindkét világból anélkül, hogy változtatna a szokásain!

A különböző Dacia hibrid hajtásláncok

A hibridek a hagyományos benzinmotort több funkciót ellátó villanymotorral kombinálják.
Hybrid 155 Full hybrid technológia
Összetétel

1 belső égésű motor
Kuplung nélküli többfokozatú automata sebességváltó
1 öntöltő 280 V-os meghajtó akkumulátor


Az akkumulátor töltése
Nincs szükség konnektorra, az akkumulátor menet közben tölti fel magát a fékezés és lassulás során visszanyert energia felhasználásával.

Hogyan működik
Az elektromos motor 100%-ban elektromos meghajtást tesz lehetővé, a fennmaradó időben pedig a belső égésű motor teljesítményét növeli. Emellett a visszanyert energiát villamos energiává alakítja át, amellyel a meghajtó akkumulátort tölti.

A több üzemmódú sebességváltó automatikusan vált 3 vezetési mód között:
  • 100% elektromos
  • elektromos + belső égésű motorral
  • 100%-ban belső égésű.
Előnyök
  • Minden alkalommal 100%-ban elektromosan indul.
  • Akár 40%-kal* kevesebb üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás, mint egy egyenértékű benzinmotornál.
  • A városi vezetési idő akár 80%-ban 100%-ban elektromos közlekedés.

* Városi fogyasztási ciklusban
TCe 140 Mild hybrid technológia
Összetétel
1 belső égésű motor
1 indítógenerátor
1 öntöltő 48 V-os akkumulátor közúti használatra

Az akkumulátor töltése
Nincs szükség konnektorra, az akkumulátor menet közben tölti fel magát a fékezés és lassulás során visszanyert energia felhasználásával.
Hogyan működik
A belső égésű motor akkor kap extra nyomatékot az indítógenerátortól, amikor a vezetés a leginkább energiaigényes, például indításkor vagy gyorsításkor.
Segít a 48 V-os akkumulátor töltésében is.
Előnyök
Akár 10%-kal kevesebb üzemanyag-fogyasztás, mint egy egyenértékű benzinmotornál.
TCe 130 4x4 Mild hybrid technológia
Összetétel
1 belső égésű motor
1 indítógenerátor
1 öntöltő akkumulátor
1 hátsó tengely meghajtás

Az akkumulátor töltése
Nincs szükség konnektorra, az akkumulátor menet közben tölti fel magát a fékezés és lassulás során visszanyert energia felhasználásával.
Hogyan működik
A belső égésű motor az indítógenerátortól plusz nyomatékot kap, amikor a vezetés a legintenzívebb, például indításkor vagy gyorsításkor. Emellett segít a 48 V-os akkumulátor töltésében is.

A 4x4 Terrain Control (terepvezérlés) kapcsoló 5 vezetési módot kínál:
  • Auto
  • Sár/Homok
  • Off-road
  • Eco
Előnyök
Csökkentse üzemanyag-fogyasztását és CO2-kibocsátását akár 10%-kal egy egyenértékű benzinmotorhoz képest.
ECO-G 140 Mild hybrid technológia + LPG/benzin kettős üzemanyag rendszer
Összetétel
1 belső égésű motor
1 indítógenerátor
1 öntöltő akkumulátor
1 LPG-tartály a benzintartály mellett

Az akkumulátor töltése
Nincs szükség konnektorra, az akkumulátor menet közben tölti fel magát a fékezés és lassítás során visszanyert energia felhasználásával.
Hogyan működik
A jármű mindig benzinüzemben indul, majd átkapcsolhat LPG üzemmódra.
Ez az átkapcsolás automatikusan vagy igény szerint egy erre a célra szolgáló gomb segítségével történik.

Az indítógenerátor a belső égésű motornak extra nyomatékot biztosít a legintenzívebb vezetési fázisokban, például az indítás és a gyorsítás során.
Segít a 48 V-os akkumulátor töltésében is.
Előnyök
  • Az LPG-gáz ára közel 40%-kal olcsóbb, mint a benziné, azaz tankolásonként körülbelül 6000 Ft megtakarítás érhető el.
  • Akár 10%-kal kevesebb CO2 és 90%-kal kevesebb finom részecske.
  • Több mint 1400 km hatótávolság a 2 tartály használatával.

Hasonlítsa össze a hibrid technológiák előnyeit

Hybrid 155    TCe 140         TCe 130 4x4 ECO-G 140  
Technológia  Full hybridMild hybridMild hybridMild hybrid
Üzemanyag  Benzin + elektromos  Benzin + elektromos  Benzin + elektromos  Benzin + LPG + elektromos  
100%-ban elektromos hajtás  Igen (szakaszosan)  Nem Nem Nem
Elektromos támogatás a belső égésű motorhoz  Igen Igen Igen Igen
Stop & Start Igen Igen Igen Igen
Menet közbeni töltés   Igen Igen Igen Igen
Elektromos indítás   Igen Nem Nem Nem
Fogyasztás/felhasználás megtakarítása  Akár 40%¹ kevesebb fogyasztás  Akár 10%² kevesebb fogyasztás  Akár 10%² kevesebb fogyasztás  Akár 6000 Ft teljes tankolásonként
1 Városi ciklusban, egy egyenértékű benzinmotorral összehasonlítva, a jármű használati körülményeitől és a vezető vezetési stílusától függően.
2 Kombinált ciklusban, egy egyenértékű benzinmotorral összehasonlítva, a jármű használati körülményeitől és a vezető vezetési stílusától függően.

A hibrid járművek előnyei

electrical and combustion-powered
elektromos és belső égésű motorral hajtott
Akár 1400 km hatótávolsággal (hajtáslánc szerint változó), töltés nélkül.
No purchase penalties
Nincs technológiai felár
105 g/km CO2-kibocsátás (hajtáslánc szerint változó).
Driving comfort
Vezetési kényelem
Automata sebességváltó (a HYBRID 155 hajtáslánc esetében) a mindennapi vezetés egyszerűsítése érdekében.
No plugging in
Nem kell tölteni
Az elektromos akkumulátor fékezés és lassulás közben automatikusan feltölti magát.

Van még kérdése?

Mennyi ideig tart egy Dacia hibrid rendszerű akkumulátor?
A Bigster hibrid rendszerének meghajtó akkumulátorára 8 év vagy 160 000 km garancia vonatkozik.
A Dacia hibrid autók képesek nagy távolságokat megtenni?
Igen. Használattól függően a hibrid járművek hatótávolsága nagyobb, mint a belső égésű vagy elektromos autóké, mivel többféle energiaforrás között választhat.

A TCe 140 motorral a Bigster hatótávolsága több mint 780 km, a HYBRID 155-tel több mint 900 km, az ECO-G 140 esetében pedig több mint 1400 km: összesített hatótávolság mindkét (LPG-gáz és benzin-) tartályt beszámítva.
Milyen a Bigster mild hybrid hajtáslánca?
Ez egy lágy hibrid rendszer, amely támogatja a belső égésű motort az indítási és a gyorsítási fázisokban, csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és növelve a teljesítményt. Nem teszi lehetővé a 100%-ban elektromos meghajtást.
Ezzel rugalmasabb és dinamikusabb vezetést tesz lehetővé, miközben üzemanyag-megtakarítást biztosít egy hasonló, nem elektrifikált benzinmotorhoz képest.
Hogyan tölthető az akkumulátor a Dacia hibrid autókban?
Ez olyan egyszerű! A hibrid járművek akkumulátoraihoz (legyen az full vagy mild hybrid) nincs szükség speciális csatlakozókra. Automatikusan feltöltődnek vezetés közben, amikor a jármű fékez vagy lassul.